Friday 3 June 2011

ku sangka panas sampai ke petang...

assalamualaikum semua...
tidak ku sangka ap yg tidak ku ingini kini telah mnjadi realiti...
ku sangka panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari...
ku sangka tsunami yg melanda jepun akan berhenti meledak,
tidak ku sangka gelombang nya tetap melanda diri ini...
aku kini hilang arah, tatkala diri ditinggal sendirian,
aku mulai kesepian dan sedih mulai menyelubungi hdup...

ya Allah ssunguh nya ujian Mu ini amat lah berat untuk ku pikul sendirian,
aku tidak mampu untuk menghadapi nya sendirian...
diri ini di ibaratkan telah jatuh ditimpa tangga...
aku baru sahaja jatuh dalam medan kehidupan ini...
dikala aku ingin bangun, badai pula melanda..
mmbuat kan aku terjatuh lagi dan tidak mampu untuk bngun lagi

kini aku hanya mampu untuk mengharap kan keajaiban dari kekuasaan Allah yang maha mengetahui akan setiap sesuatu yg telah Dia jadi kan...

dikala aku ingin berfikiran positif dan menjernihkan kadaan,
perasaan sayu dan hiba mula menghimpit ke seluruh pelusuk jiwa,
membuat aku terpana dan kaku dalam meneliti rona2 kehidupan yg aku alami..
mampu kah aq untuk teruskan kadaan seperti ini?
mampu kah aq untuk teruaskan perjuangan dalam lapangan hidup in...
tidak ku sangka kehidupan ini subgguh banyak dugaan dan rintangan yg perlu aku lalui...
aku sering beranggapan hdup ini mudah bagi kita,
tetapi aku lupa akan ujian dan dugaan yg sentiasa menanti stiap manusia di muka bumi ini...

YA ALLAH AKU MMOHON KEPADA MU AGAR ENGKAU KUAT KAN LAH DIRI KU INI UNTUK MENGHADAPI AP YG TELAH ENGKAU TIMPA KAN KE ATAS DIRI KU INI...AMIN YA RABBAL ALAMIN

No comments:

Post a Comment